אם יש בבעלותכם רכב היברידי, מן הסתם תוכלו לספר לנו בעצמכם על כמה יתרונות יומיומיים שטמונים בנהיגה ובנסיעה בו. כדי להבין מהו השילוב המנצח שמוליד את היתרונות האלה, נציג ממש בקצרה מהו רכב היברידי. מה שחשוב לדעת הוא שמדובר במנוע שמשלב בין מנוע בנזין למנוע חשמלי וסוללה נטענת. אם אתם רוצים לדעת מעבר לכך, תוכלו להמשיך לקריאה מורחבת בנושא - מה זה רכב היברידי.
מהשילוב שהצגנו, נובעים כאמור, היתרונות הרבים של הרכב ההיברידי - פליטת גזי חממה מופחתת, ניצול דלק משופר, ביצועים גבוהים ועוד. אחד היתרונות המשמעותיים ביותר שנוטים לייחס לרכבים היברידיים הוא בכל מה שנוגע לנסיעות ארוכות ובין עירוניות, כשהדיבור הוא בעיקר על ניצול הדלק האיכותי ועל ההתאמה של הרכב לתנאי נסיעה שונים. אז בין אם כבר יצא לכם לבלות עם הרכב ההיברידי שלכם בנסיעה ארוכה מצפון ועד דרום (או להיפך) ובין אם טרם התנסיתם בכך - מיד תבינו מדוע הוא מתאים לכך במיוחד.
שנים של נהיגה על הכביש לימדו אותנו כבר דבר או שניים על כל מה שקשור לניצול ולבזבוז של דלק. עוד כשהתחלנו לנהוג, בשיעורי הנהיגה הראשונים שלנו, הזהירו אותנו מפני נסיעה פראית במהירות גבוהה, שהיא לא רק מסוכנת אלא גם זוללת כמויות של דלק. מצד שני, הסידורים היומיומיים שלנו והנסיעה העירונית שרובנו רגילים אליה חשפו בפנינו פן אחר של נסיעה בזבזנית – כזו שמלאה בעצירות, בלימות והאצות של הרכב בסביבה העירונית.
מול האתגרים הללו, הרכב ההיברידי מספק פתרון אופטימלי, לא רק באמצעות נסיעה חשמלית ולא בזבזנית בעיר, אלא גם עם נסיעה יעילה במהירות גבוהה המבוססת על מנוע הבנזין. מצד אחד - לא מבזבזים דלק סתם כך על שלבי הנסיעה האיטיים בתחילתה ובסופה, ומצד שני נהנים מהביצועים הגבוהים של מנוע הבנזין החזק על הכביש המהיר.
המחשב הפנימי של הרכב ההיברידי יודע לבצע בעצמו את השילוב וההתמרה בין המנוע החשמלי למנוע הבנזין של הרכב בכל רגע נתון. ההחלטות האלה שלוקח על עצמו המחשב לא מבוססות על גחמותיו, אלא על תנאי הנסיעה כפי שהוא קולט אותם בכל רגע נתון. הדבר ממקסם עוד יותר את היכולת שלנו לנסוע בצורה הנוחה והנכונה ביותר בכל רגע נתון, כאשר ההחלפה הזאת לא מבוססת על שליטתנו ברכב אלא פשוט על מה שהכי נכון עבורו. הרכב ידע לעבור בעצמו למנוע החשמלי כשאנחנו נוסעים במהירות נמוכה, כשאנחנו מבצעים האצה ראשונית או בשלבי בלימה. מנגד, הוא ידע גם לנצל את הכוח העקבי והעוצמתי של מנוע הבנזין בנסיעה מהירה במהירות קבועה יחסית. לרוב, בנסיעות מהירות ובין עירוניות מגלים נהגי הרכב ההיברידי חוויית נהיגה שלא הכירו בעבר – עם תגובה אופטימלית של הרכב לכל שלב בנסיעה.
כשאנחנו נוסעים מצפון לדרום (או מהמרכז צפונה או דרומה) השאיפה שלנו היא לא רק לנסוע על הכביש, אלא גם ליהנות מהדרך. בעבר, יתכן והיה מדובר בתהליך מטריד משהו מבחינת הדלק – ידענו שמיכל הדלק המלא שלנו יתרוקן בקצב מהיר יחסית ברגע שנעצור את הרכב לעתים קרובות ונתמודד עם בלימות, האצות ושינויי מהירות. ברכב היברידי עוגמת הנפש הזאת כבר ממש לא קיימת, שכן ברגע שנגיע לתנאי דרך שמתאימים יותר לפעולת המנוע החשמלי, הרכב יעשה את המעבר למנוע זה, מה שיביא לצריכת כמות מינימלית של דלק.
אם תציצו על רכב היברידי מומלץ כמו הדגמים ההיברידיים החדשים של רנו E-Tech, תבינו שעד 80% מכלל הנסיעה העירונית יכול להיות מבוסס על המנוע החשמלי, עם צמצום של עד 40% מצריכת הדלק בתנאים אלה. זה הופך את הרכב ההיברידי למתאים מאוד לנסיעה מהירה ובין עירונית, במיוחד כשהמטרה היא תיירותית או עסקית.
הרכב ההיברידי נאה בעינינו לא רק בזכות ניצול הדלק היעיל שלו, אלא גם במידה רבה בזכות הביצועים שהוא מאפשר והבטיחות שהוא מעניק. לרכבים היברידיים יש, כמו שכבר הבנתם, יכולת להתאים את הפעולה שהרכב עושה למנוע שיבצע אותה בצורה האופטימלית – וזה הופך את הפעולות של הרכב לחדות, מהירות ויעילות יותר. בלימה של רכב היברידי איכותי מבוססת על אנרגיה חשמלית ולא על אנרגיה מכאנית של בלם סטנדרטי - מה שהופך את הבלימה למהירה, עוצמתית ובטוחה יותר.
ההתאמה של שיטת ההנעה לתנאי הדרך מעניקה לנו שליטה טובה יותר בכל מערכות הרכב - מתיבת ההילוכים האוטומטית שמעבירה את הכוח מהמנוע לגלגלים, ועד מערכת ההיגוי שנהנית מרגישות גבוהה יותר לנהג ולדרך. כך נהנים לא רק מביצועים טובים יותר, אלא אף מנסיעה בטוחה וחכמה יותר, שמתאימה באופן מיטבי לתנאי הדרך ומזמנת לנהג ראש שקט יותר. כל זה, בשילוב מערכות הבטיחות המתקדמות הקיימות בדגמים ההיברידיים החדשים של רנו - הופך את הנסיעה הארוכה לפשוטה וכיפית יותר מאי פעם.
לאחר שהצגנו את כל היתרונות של רכבים היברידיים ככלל ושל הדגמים ההיברידיים החדשים של רנו E-Tech בפרט, הגיע הזמן לחזור לשאלה המקורית שלנו - כמה פעמים נצטרך למלא דלק בנסיעה מצפון לדרום? התשובה לכך אינה חד משמעית, ותלויה בדגם ההיברידי הספציפי, נפח המנוע שלו וגם המיומנות של הנהג בשימוש ברכב. עם זאת, מדד שבהחלט יכול לעזור לנו הוא נתוני צריכת הדלק של רכבי רנו ארקנה full hybrid E-Tech החדשים, שעומדת על 4.8 ליטרים של דלק בלבד ל-100 ק"מ. אחרי שעושים את המתמטיקה, מבינים שלרכבים ההיברידיים החדשים של רנו יש את הפוטנציאל לנסוע לאורך המדינה כולה, ממטולה עד אילת, כאשר נצטרך לתדלק פעם אחת בלבד. כמובן שהדבר תלוי גם בעצירות שתעשו בדרך, ובדרכים בהן תבחרו. כך או אחרת, מאחלים לכם ליהנות מהחוויה ההיברידית לאורך כל הדרך.