אז הבנו מה זה מנוע היברידי – שני מנועים, חשמלי ובנזין, שעובדים יחד להנעת הרכב בצורה יעילה. המנוע ההיברידי, על מרכיביו השונים, מחובר למערכת שליטה מרכזית ברכב, הקרויה גם מחשב הרכב או לעתים "מוח" הרכב. אותה מערכת יודעת לנתח את אופי הנסיעה בכל רגע נתון, ובהתאם לכך להחליף בין נסיעה המבוססת על מנוע הבנזין לבין נסיעה המבוססת על המנוע החשמלי. כך, למשל, בנסיעה עירונית במהירויות נמוכות ועם עצירות רבות, המנוע שיעבוד באופן כמעט בלעדי הוא המנוע החשמלי. לעומת זאת, בנסיעות בתוואי שטח קשה ו/או במהירות גבוהה, מנוע הבנזין הוא זה שישקיע את מירב האנרגיה בנסיעה. ההחלפה בין השניים מתבצעת באופן אוטומטי ולא דורשת מיומנות של הנהג. בנוסף, המנוע החשמלי מחובר למנוע הבנזין ונטען ממנו תוך כדי הנסיעה. ניתן להבין שמדובר בהבדל תהומי מרכבים רגילים, המבוססים באופן מלא על מנוע הבנזין ועל הנעה בדלק יקר ומזהם. המנוע ההיברידי מנצל הנעה חשמלית עבור נסיעות בהן היא יעילה לא פחות, ואפילו יותר, מהנעה בבנזין. כך הוא הופך את כל חוויית הנסיעה ברכב ליעילה וחסכונית הרבה יותר.