שיתוף בנתונים, מבחני התרסקות, מבדקים בקנה מידה רחב... רנו מחויבת להפחתת מספר התאונות וחומרתן.
זוהי תוכנית "Human First", בני אדם קודמים לכל, אשר פותחה בשיתוף עם חוקרים, מומחים ולוחמי אש, שיש לה מטרה אחת בלבד: לשפר את הבטיחות עבור כל משתמשי הדרך בכל יום.
עד 32
מערכות מתקדמות לסיוע בנהיגה
מעל 60
מאפייני בטיחות
מעל 2,000
פטנטים בטיחותיים שהוגשו(1)
מעל 5,000
פטנטים בטיחותיים שהוגשו(2)
(1) פטנטים שהוגשו מאז שנת 1,969. (2) פטנטים שהוגשו ב-17 מדינות.
רנו ולוחמי אש
במסגרת תוכנית Human First, קבוצת רנו שיתפה פעולה עם האחים נאודה, המפיקים של סרטי התעודה עטורי הפרסים על אירועי 9/11 והשריפה בנוטרדאם, כדי להדגיש ולבטא באופן חזותי את שיתוף הפעולה ההדוק בין קבוצת רנו וצוותי החילוץ בדרכים. הברית בין צוותי הנדסה ומחקר ופיתוח מהווה הרפתקה מדהימה המוקדשת ל"שעת הזה", הדקות היקרות בהן לצוותי ההצלה יש הזדמנות להציל חיים.
יצרנית הרכבים היחידה שמינתה כבאי בדרגת סגן אלוף למשרה מלאה בצוות ההנדסה והיחידה ששיתפה פעולה באופן קבוע עם צוותי חילוץ בדרכים, רנו הכשירה 5,000 לוחמי אש מ-19 מדינות ברחבי העולם תוך שנים ספורות! החל משנת 2023, מתוכננים קורסים חדשים באירופה ובאמריקה הלטינית.
באמצעות קוד QR הנמצא על השמשה האחורית של הרכב, שירות QRescue של רנו מאפשר ללוחמי האש גישה מיידית למסמך הדרכה לחילוץ מהרכב.
המסמך מספק ללוחמי האש את כל המידע שהם צריכים שיאפשר להם לעבוד ביעילות ובאופן בטוח. שירות זה יכול לחסוך כמעט 15 דקות יקרות כשמדובר בטיפול בקורבנות תאונה במשך שעת הזהב.(6)
(6) חלון זמן חירום שבו מטופלים חייבים לקבל טיפול בטראומה.
טכנולוגיה בפיתוח משותף
גישה לכבאים
למרות שסוללות המתח הגבוה שלנו מתוכננות כך שאף סיבה מהותית תגרום להידרדרות במצבן, שריפה כתוצאה מגורמים חיצוניים תמיד אפשרית. אם האש מתפשטת אל הסוללה, פיתוח חדשני של רנו מאפשר לכבאים לכוון את הסילון של מי הכיבוי הישר אל ליבה של הסוללה. כתוצאה, זמני התגובה פוחתים ממספר שעות לעשר דקות!
מתג SD
כדי למנוע מצב בו לוחמי האש מתחשמלים, מתג SD – פיתוח חדשני של רנו – מנתק מיידית את הסוללה מרשת החשמל במתח גבוה.
במשך 50 שנה, רנו עזרה להפחית פי 5 את מספר הקורבנות בכבישים. כדי שנוכל להמשיך ולשפר את הבטיחות עבור כולם, המומחים של מעבדת תאונות וביומכניקה יחד עם 600 מהנדסים ומכונאים ממשיכים לחדש ללא הרף. בסך הכל, הוגשו מעל 2,000 פטנטים ופותחו מגוון פתרונות טכנולוגיים מתקדמים כגון פתח גישה לכבאים ומתג SD.
adas - מערכות מתקדמות לסיוע בנהיגה
מערכות מתקדמות לסיוע בנהיגה (ADAS) הן מערכות חכמות המבוססות על טכנולוגיות מתקדמות (חיישני רדאר, מצלמות, בינה מלאכותית וכו') כדי לסייע לנהגים בנסיעות שלהם. ועדיין 67% מהנהגים לא משתמשים במערכות סיוע בנהיגה אלא אם הן מופעלות אוטומטית (על פי מחקר SSHRC 2019)(7). אנו ברנו פועלים לשינוי המגמה.
(7) התראת סטייה מנתיב, סיוע אקטיבי בשמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת שיוט/מגביל מהירות.
LAB הוקמה בשנת 1969 על ידי קבוצת רנו וקבוצת PSA והיא מעבדת למחקר תאונות וביומכניקה החוקרת גם דפוסי התנהגות אנושיים. המשימה של מעבדת LAB היא להפחית את מספר הקורבנות בכבישים; במשך 50 שנה, המעבדה סייעה להפחית את שיעור התמותה בתאונות דרכים לחמישית ממספר ההרוגים בעבר.
מדיניות הבטיחות בדרכים של רנו מחולקת ל-5 תחומים: העלאת המודעות, מניעה, תיקון, הגנה והצלה. פיתוחים חדשניים מופיעים כל הזמן, למשל ציון הבטיחות, מאמן הבטיחות ושומר הבטיחות, אשר צפויים לחולל מהפכה בבטיחות הרכבים.
על מנת לסייע בהפחתת מספר התאונות בדרכים, רנו פועלת לפיתוח פתרונות חדשניים עם שתי מטרות אסטרטגיות עיקריות: מניעת תאונות והקלה על עבודתם של שירותי החירום. פתרונות חדשים שיחוללו מהפכה בבטיחות הנהיגה: מערכת Safety Score, Safety Coach ו-Safe guardian.