להט התחרות, המהירות המסחררת, מכוניות המרוץ המבריקות – כל אלו מלהיבים מאות מיליוני אוהדי ספורט מוטורי ברחבי העולם. עבור רנו ההשתתפות בת למעלה ממאה השנה במרוצי המכוניות היא לא רק ההתרגשות והנחישות לנצח, אלא גם המעבדה הטובה ביותר בעולם לפיתוח טכנולוגיות מכוניות מהשורה הראשונה.
במהלך השנים צברה החברה מאות זכיות והישגים, והם רשומים על שמם של נהגים, מהנדסים, מעצבים, מכונאים, אנשי צוות מקצוענים ומנהלים מומחים, וכל אלו הוכיחו את עצמם שוב ושוב כמי שיודעים להיות יצירתיים ומאורגנים, וגם קרי רוח וחדים כתער, גם תחת לחץ.
את דרכה של רנו בספורט המוטורי פילסה החברה כבר לפני כ-120 שנה. הכול החל בהתעניינותו הנלהבת של מרסל רנו, אחד האחים שייסדו את החברה, במרוצי המכוניות החלוציים של התקופה. החברה הוקמה ב-1898 וכבר ב-1900 התחרו מרסל ואחיו, לואי, במרוצים. ב-1902 זכה מרסל באופן אישי בראלי פריז-וינה, כחלק מרצף של 19 ניצחונות בזמן קצר. ב-1906 ניצח נהג רנו ההונגרי, פרנץ ז'יז', את מרוץ הגרנד פרי, בנהיגה רצופה של 1,238 קילומטרים ב-12 שעות ו-15 דקות בלבד.
במהלך השנים רכשה החברה חברות שהתמחו במרוצים, כמו אלפיין וגורדיני. אלו סייעו לרנו להתמחות בתחומי ספורט מוטורי שונים. בשנות החמישים והשישים זכתה החברה במרוצי ראלי רבים וב-1973 אף הייתה אלופת העולם הראשונה באליפות הראלי העולמית, WRC.
ב-1976 בחרה רנו להיכנס לתחרות הכביש הגדולה מכולן, פורמולה 1, וכדי לעשות זאת איחדה את פעילויות פיתוח מכוניות הספורט. כבר בראשית דרכה בפורמולה 1 הכתה החברה את עולם המרוצים בתדהמה כשהכניסה לשימוש לראשונה על מסלול ה-F1 את מנוע הטורבו רב היכולת, במכונית ה-01 RS. המכונית גם הייתה הראשונה שהשתמשה בצמיגים רדיאליים. רנו המשיכה לפתח מרכבי מכוניות ומנועים הן תחת שם החברה והן עבור קבוצות מרוצים נוספות במהלך השנים וגם כעת היא מאתגרת את עולם המרוצים באופן קבוע.
בכל השנים האלה משתתפת רנו במגוון מסגרות של ספורט מוטורי, הן בתחרות, הן בפיתוח והן באימון נהגים. לצד תחרויות מסורתיות כמו ראלי, פורמולה 1, 2 ו-3, וגם השתתפות אגדית באחת מהסדרות המרוצים הקשות והמאתגרות בהיסטוריה, גרופ B, משתתפת רנו גם בתחרויות חדשניות כמו סדרת פורמולה E למכוניות חשמליות לגמרי וכן ברנו יורוקאפ, תחרות שמאתגרת כישרונות צעירים ועולים, בדרך להפיכתם לנהגי פורמולה 1.
כל השנים האלה של מאמצים ניהוליים, הנדסיים ובעיקר תחרותיים הביאו לאינספור הישגים. אחד הבולטים שבהם הגיע ב-2005, כשפרננדו אלונסו הצליח לעצור עם הרנו שלו סדרה רצופה בת חמש שנים של ניצחונות מיכאל שומאכר ולהביא לקבוצת המרוצים של רנו את גביע אליפות הפורמולה 1. ב-2006 הוא שחזר את ההצלחה וגרף שוב את הגביע.
לצד הניצחונות הגורפים של עונת המרוצים כולה, ניצחה רנו במספר רב של מרוצי פורמולה 1, עם מגוון נהגים נוספים כאלן פרוסט, רנה ארנו וז'אן-פייר ז'בוויל. במרוץ פורמולה 1 הצרפתי ב-1995 היממה רנו את העולם כשהחזיקה בשלושת המקומות הראשונים במרוץ, באמצעות שתי הקבוצות שאיתן השתתפה, וויליאמס-רנו ובנטון-רנו. בשנה שלאחר מכן גרפה את כל ארבעת המקומות הראשונים.
כיצרנית של מנועים זיכתה רנו קבוצות פורמולה 1 אחרות בשורה ארוכה של גביעי ניצחון. בין הקבוצות שזכו בגביע ה-F1 עם מנועי רנו: רד בול רייסינג, רות'מנס-וויליאמס-רנו, קנון-וויליאמס ואחרים. קשה להתעלם מרשימת ההישגים של רנו בכ-40 שנה בפורמולה 1: 12 תארים כיצרנית, 11 תארי נהגים, 165 ניצחונות ולא פחות מ-213 סיומים על מדרגות הפודיום.
בהיסטוריה הטרייה של מרוצי הפורמולה E למכוניות מרוץ חשמליות, הצליחה קבוצת רנו-אי.דמס להיות המצליחה ביותר, עם שני תוארי ניצחון לקבוצה, תואר ניצחון לנהג ו-14 ניצחונות במרוצים.
פיתוחים הנדסיים וספורט מוטורי מחוברים לטבור של רנו מימיה הראשונים. עם הקמתה של רנו פיתח לואי רנו את העברת הכוח הישירה מהמנוע, כדי למנוע איבוד כוח. את ההמצאה הזו העמיד למבחן כבר ב-1898, והוכיח את יכולתה כראשון שטיפס לגבעת מונמרטר עם מכונית הטייפ A וואטורט.
במשך הזמן הציגה רנו בסביבות התחרויות פיתוחים טכנולוגיים רבי יכולת. ב-1956 למשל הצליחה מכונית המרוץ אטוול פילנט מרהיבת העין, בעלת מנוע טורבינת גז, להשיג שיא עולמי באגם המלח ביוטה, ארה"ב, כשהגיעה ל-308.85 קמ"ש. מכונית הפורמולה 1 הראשונה של רנו הייתה הראשונה אי פעם שהביאה לתחום את מנוע הטורבו וכן את הצמיגים הרדיאליים.
בסביבת פורמולה E החדשנית, רנו מפתחת טכנולוגיות הנעה חשמליות שחייבות לעמוד בלחצים ובעומסים הנדרשים במכוניות מרוץ.
מנועי מכוניות מרוץ נדרשים לעמוד בעומסים כמעט בלתי אפשריים: מצד אחד לספק ביצועים עוקרי הרים ועוצמה מתפרצת ומצד שני לתכנן את מערכת ההנעה כך שכל הכוח הזה ימשיך להתפרץ גם לאחר שעות רבות על המסלול, דרך חום עז, טלטלות ועומסים בלתי פוסקים. בתנאים כאלה עומדים למבחן כל רכיבי המכונית, מהצמיגים והחלונות, דרך אמצעי השליטה והבקרה ועד למנוע, לתיבת ההילוכים ולכל רכיבי השלדה.
בכל הידע שצוברת רנו במשך 120 השנים האחרונות, ובפרט על מסלולי מרוצי הפורמולה 1 בכ-40 השנים האחרונות, משתמשת החברה כדי לפתח את מכוניות הכביש הטובות ביותר. הידע והמומחיות הללו אינם עוברים רק למכוניות הספורט המדהימות של רנו-ספורט, אלא לכל מכונית בהיצע של היצרנית. תכנוני המתלים, המנועים, ניהול מערכות הקירור וההגאים – כולם נהנים מהנחישות הזו של רנו לנצח, וממעבדת הפיתוח חסרת הפשרות הזו, שנקראת "מסלול המרוצים".